SKATTKISTAN
Söndagar jämna veckor 10.00 - 11.00. För barn från 4 till 9 år.

Kyrkans gudstjänster är till för alla åldrar, men ibland kan det vara svårt för barn att förstå vad pastorn pratar om. Därför har vi på Skattkistan en egen predikan där barnen får möjlighet att fråga om någonting känns konstigt eller svårt att förstå. Vi är alltså med i början av gudstjänsten i kyrksalen och går därefter tillsammans ut till våra grupper där vi på ett lekfullt sätt lär vi oss mer om kristen tro och utforskar bibelns spännande berättelser.

Rebecca 0702 - 38 16 94

RÖDA TRÅDEN
Söndagar 10.00 - 11.00

Röda Tråden är för dig som är lite äldre, klass 4 och uppåt. Här funderar vi på vad bibeln egentligen kan ha med våra liv att göra. Denna samling är inte varje söndag men du kan se vilka söndagar det är i programbladet eller här på hemsidan. Övriga söndagar är du välkommen med i skattkistans mellangrupp.

Jon 0706 - 33 52 38

BARNKÖRERNA

Happy och Amazing
Måndagar 17.30 - 18.30

I barnkörerna träffas vi som gillar att sjunga och leka. Barnen är välkomna att börja från höstterminen det år de fyller 6 år. Förutom att sjunga på gudstjänster brukar vi åka på körläger och delta i kyrkans årliga julmusikal. Vi brukar träffas nästan varje måndag under terminerna, men har inga övningar under skolloven.

Sara 0736 - 16 37 25

Madeline 0703 - 28 68 25

MINI-UV
Tisdagar 18.30 - 19.30

Årskurs 1  ojämna veckor
Årskurs 2 jämna veckor

Vi i Forserums UV-Scoutkår vill bjuda in dig som går i klass 1 och klass 2 till mini-UV. Vi träffas varje tisdag enligt schema i Centrumgården och har ett program. Det är både lek, eldning, surra, tävla, umgås samt lära oss något om Bibeln. Mini-UV är också en förberedelse inför att blir UV-scout.Vi är ett härligt gäng på ungefär 20 miniuvar och ledare som träffas på tisdagskvällar.
Vill du hänga med på mini-UV? De gånger vi är ute, tänk på att ha kläder efter väder och bra skor eller stövlar. Ring en av oss ledare om du undrar något!

Kent 0730 - 39 91 20

UV-SCOUT
Tisdagar 18.30 - 19.30

Vi i Forserums UV-Scoutkår älskar att vara ute i naturen. Vi har en egen hajkplats strax utanför Forserum (vid reningsverket på vägen till Kanarp) där vi håller till under den ljusa delen av året. Under vintern träffas vi i Centrumgården. Elda, tälja, surra, leka, tävla och umgås samt lära oss om Bibeln är exempel på vad vi brukar göra. Vi är ett härligt gäng på ungefär 50 scouter, ledarscouter och ledare som träffas på tisdagskvällar. Varje sommar åker vi på en veckas läger tillsammans med andra UV-kårer. Det är årets höjdpunkt!

Tobias 0725 - 16 08 29