Jul-samlingar

Nu är vi inne i en fantastisk period där jul-samlingarna avlöser varandra. Det är sällan det är lagom med samlingar, oftast har vi lite för lite eller lite för mycket. Det är en stor konst att ära sig att vara närvarande i ögonblicket. Just nu pågår jul-framme, vår stora julkonsert i Centrumkyrkan. Ca 90 personer på scen samtidigt som spelar och sjunger, från barnkörens yngsta runt 5 år till vuxenkörens äldsta över 70 år.

Kom och var med: lördag 16/12 18:00, söndag 17/12 15:00 och 18:00.

Vi har också fått in en julhälsning från vårt UV-scout.

Hej!

Nu har vi haft vår terminsavslutning med UV-kåren. Kvällen bestod av lekar och fika. Vi har varit ett stort gäng under terminen, ungefär 20 scouter och minst lika många mini-uvar.

Som ni kanske minns så var flera från UV-kåren och församlingen med på Hushållningssällskapets sommarmöte i augusti. Tillsammans med församlingarna i Älgabäcksryd och Tenhult grillade vi hamburgare i mängder.

Denna dags grillande gav ett resultat av ungefär 20 tusen kr till varje församling. Vi tänker att vi vill ämna den summan åt ungdomsverksamheten i Centrumgården.

Stort tack till alla som hjälpte till och en riktigt god jul från Forserums UV-Scoutkår!

Charlie, Kårchef Forserums UV-scoutkår

Jag vill också passa på att bjuda in dig till jul-aftons kväll 23:00. En samling runt jul-krubban med mycket värme, ljus och god musik. En uppskattad samling av många.

Önskar dig en God Jul med frid i hjärtat

Daniel Wramhult & Charlie Floberg