Längtan efter mer

Posted by in Uncategorized

Jag har under en längre period längtat efter att få gå på bibelskola för att få en fördjupad bibelkunskap, stabilare tro, vägledning i mitt liv och en paus från vardagens “att göra”-listor. Längtan har äntligen blivit verklighet och jag älskar att få vara här på bibelskolan BibelVinter på Mullsjö folkhögskola. Här är jag omgiven av fantastiska människor som vill mig väl. Tillsammans funderar vi på livets utmaningar, ber för varandra och försöker se Guds vilja och omsorg om våra liv.

Vad vill Gud ha för relation med mig? Hur kan vi sprida Guds kärlek och omsorg till andra människor? Går det att lita på det som står i bibeln som sant?  Detta är några av de frågor vi funderar på och får undervisning i.

Bibelskolan har varit bättre än förväntat. Jag har provat olika metoder som kan få mig att växa i tro, i relation till Gud och som människa. Lyssnat till andra personers berättelser om hur de möter Gud i vardagen och hur Gud har förvandlat deras liv. Denna erfarenhet kommer jag att ha nytta av under resten av mitt liv. En kort period i livet som sätter positiva spår. Att gå på bibelskola rekommenderar jag varmt till den som längtar efter mer av Gud, gemenskap med andra kristna och bibelundervisning.

Det jag främst bär med mig från bibelskolan är att det finns människor som längtar efter Jesus och människor som behöver Jesus i sina liv. För mig har det betytt oerhört mycket att ta emot Jesus och nu inser jag även hur mycket det kan få betyda för andra. Därför är det också viktigt att vi vågar berätta om vad Gud gör i våra liv. Vi behöver be för att fler ska få ta emot Jesus kärlek och vi behöver själva leva nära Jesus för att andra ska se kärleken som Gud har lagt i oss.

Bön (egen skriven):
”Jesus, tack för den kärlek och omsorg du har för mig, för mina kurskamrater, för församlingen i Forserum och för denna värld. Tack för att jag får ha församlingen som en extra familj som finns där för mig under livets alla skiftningar. En församling som visar på att en tro på Jesus håller och bär genom livet. Tack för att jag har vågat följa min längtan och äntligen kommit till bibelskolan BibelVinter.

Tack att jag kan lita på att du vill mig väl och leder mig på rätta vägar.

Jag ber om att fler ska få lära känna dig Jesus och få del av din kärlek och den kristna gemenskapen.

Tack att du hjälper oss att längta efter mer av dig.”

Mer information om bibelskolan BibelVinter: https://mullsjofolkhogskola.nu/utbildningar/bibelvinter/

///Johnna